TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI
|
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI
TA:21 - SANAT
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir.
|
1) Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir.
1.1) İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir.
1.2) Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir.
1.3) Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir.
1.4) Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1) Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur.
|
2) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir.
2.1) Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir.
2.2) Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar.
2.3) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
2.4) Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular.
2.5) Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir.
2.6) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
2.7) Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir.
2.8) Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır.
2.9) Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür.
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
3.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
3.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1) Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.
2) Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Proje süreçleri içinde yer alır.
|
2) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir.
2.1) Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir.
2.2) Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar.
2.3) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
2.4) Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular.
2.5) Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir.
2.6) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır.
2.7) Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir.
2.8) Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır.
2.9) Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür.
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
1) Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
2) Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
1) Alanında başarıyla uygulama yürütür.
2) Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
3) Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
1) Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar.
2) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|